Etentje op de kliniek - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Anouk Roelofs - WaarBenJij.nu Etentje op de kliniek - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Anouk Roelofs - WaarBenJij.nu

Etentje op de kliniek

Door: Anouk & Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 December 2014 | Moldavië, Chisinau

Toen wij vandaag op de kliniek aankwamen, werd ons verteld dat wij vandaag niet naar patiënten zouden gaan. Wij moesten helpen met het voorbereiden van de bijeenkomst die ’s middags begon. Ook kregen wij te horen dat Larissa een liedje moest zingen, maar Rosanne en ik moesten dat ook gaan doen. Larissa heeft een gouden keel, maar Rosanne en ik hebben dat niet.

Na het klaarzetten van de tafels gingen wij rond 11:00 uur terug naar ons huisje. Wij moesten een liedje uitzoeken en oefenen. Heel veel oefenen. Wij hadden het liedje “Hallelujah” uitgekozen om met ons drieën te zingen. Rosanne en ik waren het achtergrondkoortje. Wij hoefden alleen het woord “Hallelujah” te zingen (gelukkig). Larissa had “Where are you Christmas?” als extra solo-liedje voorbereid.

Om 15:00 uur werden wij weer op de kliniek verwacht. Alle tafels waren gedekt en het eten stond al klaar. Wij kregen vooraan een speciale plek aan een speciale tafel. Wij vonden dit gek en eigenlijk helemaal niet leuk. De voorkeur was om gewoon onopvallend in het gezelschap te zitten in plaats zo afgezonderd.

Iets over half 4 begon de geestelijk verzorger met een toespraak en hij speelde een liedje op de accordeon. Hierna opende hij het buffet. Er stond een heleboel eten op de tafel, zoals salade, chocolaatjes, soort bladerdeeg hapjes met kaas, rijst in een soort van blad, groenten (tomaat, komkommer, paprika), sap en brood. Het eten was erg lekker, maar zoals altijd in Moldavië, veel te veel. Na een kwartier werd er een pauze in gelast. Een life band, waarvan vijf kinderen van een arts, gingen samen muziek maken. Erg leuk, al snapten wij natuurlijk niet waar het over ging. Hierna moesten wij onze liedje zingen, daarna mocht Larissa haar solo-liedje doen. Tijdens het refrein wanneer Rosanne en ik als achtergrond koortje moesten zingen gingen gelukkig de medewerkers van Emanuel ook allemaal mee zingen. Wat een opluchting.

Na het zingen nam de directeur het woord. Hij sprak een gebed uit en las een verhaal uit de bijbel. Ook sprak hij gericht een dankwoord naar ons. We werden echt in de spotlight gezet. Pas nu snapten we waarom we aan deze speciale tafel zaten, erg ongemakkelijk. We kregen een cadeautje van de directeur namens de kliniek als bedankje. We waren geheel verrast. We kregen een traditionele vaas en chocolaatjes.

Het was een leuke dag vandaag, vol met verrassingen. We zijn vandaag ook verder gegaan met het verslag voor school en zowaar BIJNA AF!

Bye bye! See you soon all. We are looking forward to come back in Holland ^^

• 18 December 2014 - 19:34

Mini Roelofs:

Wij zijn hier ook allemaal blij wanneer jullie weer heelhuids thuis zijn. Alvast een
    goede terugreis gewenst.

Tot gauw.

Groetjes, ook van opa.

• 18 December 2014 - 22:52

Karin:

Dames, jullie stage zit er al bijna weer op. Nog 1 dag en dan weer naar huis.
    Zo zie je maar weer, het is zo weer voorbij. Nog veel plezier morgen en een goede terugreis alvast.
    Groetjes uit Enschede.

• 18 December 2014 - 22:54

Marian:

Hallo Rosanne, Larissa en Anouk, jullie zijn mooi in het zonnetje gezet vandaag. Wij hadden jullie zangtalenten wel eens willen horen. Fijn voor Anouk en Rosanne dat jullie versterkt werden door een gouden stem van Larissa.
    Succes jullie laatste dag in Moldavië, en een goede voorspoedige terugreis.
    Tot zaterdag.

Lieve groet,
    Merle, Arjan en Marian

• 19 December 2014 - 16:23

Yvonne:

Dag dames,
    Hebben jullie het liedje niet opgenomen mbv. Een telefoon?
    ...jammer, wij hadden de zangtalenten wel willen horen!
    Alvast een goede terugreis!

Groet Hennie,Yvonne, Chiel en Simone

• 19 December 2014 - 22:46

Joop En Geertje:

Hallo dames,

Het zit er op, wat een ervaring... Succes met het afronden van het verslag. Dat levert vast een mooi cijfer op. Een hele goede thuisreis en hele fijne feestdagen gewenst samen met jullie families. Voor 2015 veel geluk en gezondheid gewenst!
    Groetjes, Joop en Geertje