Doei, Nederland! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anouk Roelofs - WaarBenJij.nu Doei, Nederland! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anouk Roelofs - WaarBenJij.nu

Doei, Nederland!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 November 2014 | Nederland, Nederland

Dit is het laatste reisverslag vanuit Nederland. Het is zover, morgen vertrekken wij naar Moldavië. Alle koffers zijn gepakt (ik geloof dat ik niets ben vergeten) en zijn tot de laatste kilo gevuld. Wij hebben besloten om een extra koffer mee te nemen voor al het materiaal wat wij meenemen. Deze koffer is ook helemaal vol. In onze eigen koffers zit ook nog een gedeelte van het materiaal wat wij meenemen.

Ik heb geprobeerd om een aantal Roemeense woorden te leren. In het gedeelte van Moldavië waar wij heengaan wordt voornamelijk Roemeens gesproken. Richting het oosten wordt er meer Russisch gesproken.

Het begroeten is niet zo moeilijk dat is namelijk net zoals het Frans: "Salut!". Alleen wordt in het Roemeens de "T" wel uitgesproken en in het Frans niet. Na het begroeten wordt het al een stuk lastiger moeilijker. "Multsumesk" is Roemeens voor "Dank u wel" en "Tot ziens" is in het Roemeens "La Revedere". Vanavond als ik ga slapen zal ik tegen mijn ouders en zusje "Nçapte bune" zeggen. Dit betekend namelijk welterusten.

Als laatste wil ik zeggen: LA REVEDERE OLANDA!

• 28 November 2014 - 19:48

Monique:

Hallo Anouk,
    We wensen je een hele goede reis en veel succes in Moldavië. We hopen dat het een hele mooie ervaring voor je wordt! We volgen je reisverslagen... zet 'm op!

groetjes John, Monique, Milou en Demi

• 29 November 2014 - 14:55

Marian:

Hoi Anouk,
    Het is nu eindelijk zo ver. Op dit moment vliegen jullie richting Boekarest. Wij wensen jou, Rosanne en Larissa leerzame weken toe. Maak er met z'n drieën een onvergetelijke tijd van. Wij zijn ervan overtuigd dat jullie dat zeker gaat lukken. Drie goed gemotiveerde meiden!
    Lieve groet, Merle, Arjan en Marian

• 29 November 2014 - 15:44

Veronique Heitkamp:

Dag Anouk,

Je hebt er in in, dat is een goed teken en spannend, natuurlijk!
    Inmiddels is het hier ook flink fris aan t worden en bij ons doet de verwarming het altijd!!
    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, met al die nieuwe media kun je dat snel ventileren.
    Een extra koffer met spullen, wat doe je erin als je terug komt??

Heel veel succes en maak er wat van met zijn drieen.

lieve hartelijke groet vanuit Averlo

• 30 November 2014 - 18:50

Ingeborgh Wermer:

Hoi Larissa en de rest van de meiden,

Wij wensen jullie een goede trip en horen graag hoe de eerste indrukken zijn.

Liefs Lauren, Nick, Harry en Ingeborgh